DIRECTIA DE ASISTENTA SOCIALA A MUNICIPIULUI GALATI

Esti aici:

10/03/2024

Anunt concurs de recrutare !!

   Având în vedere prevederile art. VII alin. (3) din O.U.G. nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene, coroborat cu prevederile art. VII alin. (7) și art. XI din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ și ale Anexei nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, Direcția de Asistență Socială a Municipiului Galaţi, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe durată nedeterminată a funcţiei publice de execuţie vacante de Consilier, clasa I, grad profesional asistent (ID post 510058) din cadrul Serviciului Resurse Umane și Salarizare, Compartiment Monitorizare Asistenți Personali, Evidență și Plată Indemnizații Lunare.


CONDIȚII SPECIFICE PENTRU OCUPAREA FUNCȚIEI PUBLICE:

  • studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice de minim 1 an;
  • Alte condiții specifice: nu este cazul.
CONDIȚII GENERALE PENTRU OCUPAREA FUNCȚIEI PUBLICE:

  Pentru participarea unei persoane la concurs este necesară îndeplinirea următoarelor condiții generale prevăzute de art. 465 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, și anume:
  • are cetăţenia română şi domiciliul în România;
  • cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  • are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
  • are capacitate deplină de exerciţiu;
  • este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
  • îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
  • îndeplinește condițiile specifice, conform fișei postului, pentru ocuparea funcției publice;
  • nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  • nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
  • nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
  • nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

  Durata normală a timpului de lucru este de 8 ore/zi, respectiv 40 ore /săptămână.

  Conform prevederilor art. 157 alin. (1) din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, concursul constă în desfășurarea succesivă a următoarelor 3 (trei) probe:
  1. Verificarea eligibilității candidaților, care va avea loc în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de înscriere la concurs.
  2. Proba scrisă se desfășoară în data de 05.11.2024, ora 13:00 la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Galaţi, str. Fraternității nr. 1, bloc Șoim.
  3. Interviul se va desfășura în maxim 8 zile lucrătoare de la data desfășurării probei scrise, în conformitate cu prevederile art. 103 din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

  Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galați din strada Fraternității nr. 1, bloc Șoim, la Serviciul Resurse Umane și Salarizare în termen de 20 de zile de la publicării anunțului de concurs pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici și pe site-ul instituției, respectiv în perioada 03.10.2024 - 22.10.2024.

ACTELE NECESARE PENTRU ÎNSCRIEREA LA CONCURS

  Conform prevederilor art. VII alin. (15) din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, dosarul de înscriere la concurs conține, în mod obligatoriu, următoarele documente:
  • formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din O.U.G. nr. 121/2023; ( Descarca)
  • copia cărţii de identitate;
  • copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
  • copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
  • copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
  • copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
  • cazierul judiciar;
  • declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
  • declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

  Modelul orientativ al adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă și în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit.e) din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

  Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilității și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfășurării etapei de selecție, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică. În situația în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică, competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii și procedurii aprobate la nivel instituțional.

Modalitatea de înscriere la concurs

  Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, dosarul de concurs se poate depune personal, de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituția publică în anunțul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituția publică în anunțul de concurs după terminarea programului de lucru al autorității sau instituției publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat depus în termen.
  Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.
  Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galaţi, str. Fraternității nr.1, bloc Șoim, Serviciul Resurse Umane și Salarizare, telefon 0236/307786, e-mail: personal_das@primariagalati.ro şi pe site-ul https://social.primariagalati.ro/anunțuri, persoană de contact – Armeanu-Rosin Cătălina Daniela – consilier superior – Serviciul Resurse Umane și Salarizare.

BIBLIOGRAFIA ȘI TEMATICA DE SPECIALITATE

Bibliografia:
  • Constituţia României, republicată;
  • O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare - Partea I, Partea a II-a, Titlul I și Titlul II, Partea a IV-a, Titlul I și Partea a VI-a, Titlul I și Titlul II;
  • O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • H.G. nr. 268/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 53/2003 Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Tematica:
  • Constituţia României, republicată;
  • O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare - Partea I, Partea a II-a, Titlul I și Titlul II, Partea a IV-a, Titlul I și Partea a VI-a, Titlul I și Titlul II;
  • O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
Tematica de specialitate:
  • Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare, integral;
  • H.G. nr. 268/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările și completările ulterioare, integral;
  • Legea nr. 53/2003 Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, integral.

   Candidații vor avea în vedere la studierea actelor normative din bibliografia și din tematica de specialitate stabilită în vederea susținerii concursului inclusiv republicările, modificările și completările acestora.

ATRIBUȚIILE POSTULUI DE CONSILIER, CLASA I, GRAD PROFESIONAL ASISTENT:

  • verifică îndeplinirea condiţiilor legale de acordarea indemnizațiilor lunare, conform procedurilor prevăzute de lege sau, după caz, stabilite prin hotărâre a Consiliului Local, şi pregăteşte documentaţia necesară în vederea stabilirii dreptului la măsurile de asistenţă socială;
  • se asigură de existenţa la dosar a tuturor documentelor prevăzute de lege;
  • colaborează cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului în domeniul drepturilor persoanelor cu dizabilităţi şi transmite acesteia toate datele şi informaţiile solicitate din acest domeniu;
  • ține evidenţa strictă a documentelor pe linia serviciului, păstrează caracterul acestora şi secretul datelor şi informaţiilor, conform legislaţiei în vigoare, precum şi a Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor);
  • îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de reglementările legale în vigoare;
  • monitorizează şi evaluează activitatea asistenților personali aflaţi în propria administrare, precum şi modul de respectare a drepturilor acestora, asigurând centralizarea şi sintetizarea datelor şi informaţiilor relevante;
  • efectuează anchete sociale, utilizand şi informaţii de la alte persoane care cunosc situaţia materială, socială sau civilă a asistentului personal;
  • împlică în activităţile de îngrijire, reabilitare şi integrare a persoanei cu handicap, familia acesteia;
  • întocmeşte, prelucrează, gestionează şi răspunde de dosarele personale ale asistenților personali;
  • comunică beneficiarilor deciziile cu privire la drepturile şi facilităţile la care sunt îndreptăţiţi, potrivit legii;
  • urmăreşte şi răspunde de îndeplinirea condiţiilor legale de către persoanele îndreptăţite la indemnizațiile lunare;
  • prelucrează şi administrează datele şi informaţiile privind asistenţii personali şi beneficiarii de indemnizații lunare și le comunică serviciilor publice de asistenţă socială de la nivelul judeţului, precum şi Ministerului Muncii şi Solidarității Sociale, la solicitarea acestuia
  • monitorizează indemnizațiile lunare aflate în propria administrare;
  • îndeplineşte alte atribuţii stabilite prin dispoziția supriorului ierarhic;
  • îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de reglementările legale în vigoare.
Atribuții și răspunderi în domeniul securității și sănătății în muncă, precum și în domeniul Sistemului de management integrat calitate-mediu (SMICM):

  • să își desfășoare activitatea, cu pregătirea și instruirea sa, precum și cu instrucțiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu se expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională atât propria persoană, cât și celelalte persoane participante la procesul de muncă;
  • să utilizeze corect echipamentele de lucru cu care intră în contact;
  • să nu procedeze la scoaterea din funcțiune, la modificarea, schimbarea sau înlăturarea arbitrară a dispozitivelor de securitate proprie, a echipamentelor de muncă utilizate;
  • să își însușească și să respecte prevederile legislației din domeniul securității și sănătății în muncă și măsurile de aplicare a acestora;
  • să comunice imediat angajatorului și/sau lucrătorilor desemnați orice situație de muncă despre care au motive întemeiate să o considere un pericol pentru securitatea și sănătatea lucrătorilor, precum și orice deficientă a sistemelor de protecție;
  • să aducă la cunoștință conducătorului locului de muncă și/sau angajatorului accidentele suferite de propria persoană;
  • să coopereze cu angajatorul și/sau cu lucrătorii desemnați, atât timp cât este necesar, pentru a face posibilă realizarea oricăror măsuri sau cerințe dispuse de către inspectorii de muncă și inspectorii sanitari, precum protecția sănătății și securității lucrătorilor;
  • să coopereze, atât timp cât este necesar, cu angajatorul și /sau cu lucrătorii desemnați, pentru a permite angajatorului să se asigure că mediul de muncă și condițiile de lucru sunt sigure și fără riscuri pentru securitate și sănătate în domeniul său de activitate;
  • să dea relațiile solicitate de către inspectorii de muncă și inspectorii sanitari;
  • să nu părăsească locul de muncă fără aprobarea conducătorului locului de muncă;
  • să efectueze controlul medical periodic și să informeze angajatorul imediat despre rezultatele controlului medical periodic;
  • dacă starea de sănătate nu îi permite să desfășoare sarcinile de muncă primite, să informeze imediat despre aceasta pe conducătorul locului de muncă și să urmeze recomandările acestuia.

   Afișat în data de 03.10.2024, la sediul și pe pagina de internet a Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galați, precum și site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.

Statistici

Vizitatori astazi: 0
Total vizitatori: 2

Ip: 3.138.179.120

Date contact
  • Adresa: str. Fraternitatii, nr. 1, Galați, Romania
  • Registratura, Relații cu Publicul: +40 0236/307740
  • Resurse Umane si Salarizare : +40 0236/307786
  • Indemnizatie si Alocatie de stat : +40 0236/307796
  • Fax: +40 0236/307799
  • Email: registratura_das@primariagalati.ro
© 2014. Primăria Municipiului Galaţi