11/07/2024
Anunt concurs de recrutare !!
Având în vedere prevederile art. VII alin. (3) din O.U.G. nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene, coroborat cu prevederile art. VII alin. (7) și art. XI din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ și ale Anexei nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, Direcția de Asistență Socială a Municipiului Galaţi, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe durată nedeterminată a funcţiei publice de execuţie vacante de: Consilier, clasa I, grad profesional principal (ID post 453350) din cadrul Serviciului Ajutoare Încălzire.
CONDIȚII SPECIFICE PENTRU OCUPAREA FUNCȚIEI PUBLICE:
- studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licență, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență;
- vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice de minim 5 ani;
- Alte condiții specifice: nu este cazul.
Pentru participarea unei persoane la concurs este necesară îndeplinirea următoarelor condiții generale prevăzute de art. 465 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, și anume:
- are cetăţenia română şi domiciliul în România;
- cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
- are capacitate deplină de exerciţiu;
- este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
- îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
- îndeplinește condițiile specifice, conform fișei postului, pentru ocuparea funcției publice;
- nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
- nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
- nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
- nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
Durata normală a timpului de lucru este de 8 ore/zi, respectiv 40 ore /săptămână.
Conform prevederilor art. 157 alin. (1) din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, concursul constă în desfășurarea succesivă a următoarelor 3 (trei) probe:- Verificarea eligibilității candidaților, care va avea loc în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de înscriere la concurs.
- Proba scrisă se desfășoară în data de 09.12.2024, ora 12:00 la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Galaţi, str. Fraternității nr. 1, bloc Șoim.
- Interviul se va desfășura în maxim 8 zile lucrătoare de la data desfășurării probei scrise, în conformitate cu prevederile art. 103 din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galați din strada Fraternității nr. 1, bloc Șoim, la Serviciul Resurse Umane și Salarizare în termen de 20 de zile de la publicării anunțului de concurs pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici și pe site-ul instituției, respectiv în perioada 07.11.2024 - 26.11.2024.
ACTELE NECESARE PENTRU ÎNSCRIEREA LA CONCURSConform prevederilor art. VII alin. (15) din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, dosarul de înscriere la concurs conține, în mod obligatoriu, următoarele documente:
- formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din O.U.G. nr. 121/2023; ( Descarca)
- copia cărţii de identitate;
- copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
- copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
- copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
- copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
- cazierul judiciar;
- declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
- declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
Modelul orientativ al adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă și în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit.e) din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilității și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfășurării etapei de selecție, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică. În situația în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică, competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii și procedurii aprobate la nivel instituțional.
Modalitatea de înscriere la concurs Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, dosarul de concurs se poate depune personal, de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituția publică în anunțul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituția publică în anunțul de concurs după terminarea programului de lucru al autorității sau instituției publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat depus în termen.
Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.
Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galaţi, str. Fraternității nr.1, bloc Șoim, Serviciul Resurse Umane și Salarizare, telefon 0236/307786, e-mail: personal_das@primariagalati.ro şi pe site-ul https://social.primariagalati.ro/anunțuri, persoană de contact – Armeanu-Rosin Cătălina Daniela – consilier superior – Serviciul Resurse Umane și Salarizare.
Bibliografia:
- Constituţia României, republicată;
- O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare - Partea I, Partea a II-a, Titlul I și Titlul II, Partea a IV-a, Titlul I și Partea a VI-a, Titlul I și Titlul II;
- O.G. nr.137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr.202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr.797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare și funcționare ale serviciilor publice de asistență socială și a structurii orientative de personal - Anexa 2, cu modificările și compleările ulterioare;
- Legea nr.226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr.1073/2021 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie.
- Constituţia României, republicată;
- O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare - Partea I, Partea a II-a, Titlul I și Titlul II, Partea a IV-a, Titlul I și Partea a VI-a, Titlul I și Titlul II;
- O.G. nr.137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr.202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare:
Capitolul II Sistemul de beneficii de asistență socială,
Capitolul III Sistmul de servicii sociale,
Capitolul IV Măsuri integrate de asistență socială,
Capitolul V Construcția instituțională a sistemului național de asistență socială, Secțiunea a 2-a Nivelul local - Hotărârea Guvernului nr.797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare și funcționare ale serviciilor publice de asistență socială și a structurii orientative de personal - Anexa 2, cu modificările și compleările ulterioare;
- Legea nr.226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, cu modificările și compleările ulterioare, integral;
- Hotărârea Guvernului nr.1073/2021 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, cu modificările și completările ulterioare, integral.
Candidații vor avea în vedere la studierea actelor normative din bibliografia și din tematica de specialitate stabilită în vederea susținerii concursului inclusiv republicările, modificările și completările acestora.
ATRIBUȚIILE POSTULUI DE CONSILIER, CLASA I, GRAD PROFESIONAL PRINCIPAL::- Cunoaşterea şi aplicarea întocmai a legislaţiei specifice activităţii de acordare a ajutorului financiar pentru încălzirea locuinţei și a suplimentului pentru energie, pentru toate tipurile de combustibili, a beneficiilor financiare de asistență socială, precum si actele normative aprobate de Consiliul Local a Municipiului Galati;
- Soluționarea corespondenței repartizată de șeful de serviciu cu respectarea termenelor legale în vigoare;
- Primirea letric/mail/electronic, verificarea, certificarea originalității actelor, monitorizarea, înregistrarea şi prelucrarea solicitărilor privind acordarea ajutorului financiar pentru încălzirea locuinţei și a suplimentului pentru energie, pentru toate tipurile de combustibili(energie termică, gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi și petrolieri) și pentru beneficiile financiare de asistență socială reglementate conform legislației în vigoare și/sau aprobate prin Hotărârile Consilului Local; Asigurarea activității de relaţii cu publicul şi colaborarea cu asociaţiile de proprietari din municipiul Galaţi, în vederea primirii şi prelucrării solicitărilor privind acordarea ajutoarelor de căldură si a beneficiilor de asistență socială cu respectarea termenelor impuse de legislatia in vigoare;
- Ducerea la îndeplinire în termen și în mod corect a sarcinilor încredințate de către șeful serviciului;
- Analizarea şi verificarea modului de respectare a condiţiilor de acordare a ajutoarelor financiare de încălzire și a beneficiilor financiare de asistență socială, în termenele legale;
- Verificarea titularilor și membrilor familiilor solicitanților de ajutor financiar pentru încălzirea locuinţei și a suplimentului pentru energie, pentru toate tipurile de combustibili și ajutorul financiar privind acordarea unui sistem de încălzire şi apă caldă, alternativ sistemului centralizat de termoficare, în sistemul informatic PatrimVen și Localtax cu privire la bunurile deținute, conturile bancare, cuantumul veniturilor lunare/anuale ale acestora cat si a beneficiilor financiare de asistenta socială după caz;
- Cunoașterea înregistrarea, gestionarea, efectuarea corectiilor pentru datele introduse în programele informatice (ASINC, VMG_EXTENSIE, SFCN), suport aflat în gestionarea Primăriei Municipiului Galați și create de TCINF Galați și date în exploatare Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galati;
- Întocmirea dispoziţiilor de admitere/respingere, sau după caz modificare/suspendare/incetare pentru acordarea stimulentului financiar pentru copiii nou-născuți și înaintarea acestora persoanelor autorizate spre semnare;
- Întocmirea dispoziţiilor de admitere/respingere și modificare/suspendare/incetare privind acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei pentru toate tipurile de combustibili (energie termică, gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi și petrolieri) și înaintarea acestora persoanelor autorizate spre semnare;
- Întocmirea dispoziţiilor de admitere/respingere și modificare/suspendare/incetare privind acordarea suplimentului de energie pentru încălzirea locuinţei pentru toate tipurile de combustibili (energie termică, gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi și petrolieri) și înaintarea acestora persoanelor autorizate spre semnare;
- Comunicarea dispoziţiilor primarului titularilor ajutoarelor, în termenul prevăzut de lege, direct, sau prin intermediul registraturii Primăriei Municipiului Galați. Prealabil comunicării către persoanele cărora se adresează, dispoziţiile de la pct. 9 și 10 se comunică prefectului;
- Întocmirea borderourilor de plată pentru toate tipurile de ajutor pentru încălzirea locuinţei și a suplimentului pentru energie, a ajutorului financiar pentru achiziţionarea unui sistem de încălzire şi apă caldă, alternativ sistemului centralizat de termoficare, a stimulentului financiar pentru copiii nou-născuți si le înaintează persoanelor autorizate spre semnare;
- Transmiterea borderourilor de plată pentru toate tipurile de ajutor pentru încălzirea locuinţei și a suplimentului pentru energie, atât în format letric, cât şi în format electronic către furnizorii de servicii, Agenţia Județeană de Plăți și Inspecție Socială Galați și Poșta Română;
- Primirea borderourilor centralizatoare de la furnizorii de utilități în vederea certificării de către primar a consumurilor și transmiterea către Agenţia Județeană de Plăți și Inspecție Socială Galați în vederea decontării. Retransmite furnizorilor de utilități câte un exemplar din borderourile centralizatoare certificate de către primar;
- Întocmirea borderourilor de plată pentru toate tipurile de ajutoare/beneficii de asistență socială și înaintarea persoanelor autorizate spre semnare;
- Întocmirea situaţiilor statistice cu beneficiarii ajutorelor pentru încălzirea locuinţei și a suplimentului pentru energie pentru toate tipurile de combustibili (energie termică, gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi şi petrolieri) şi alte beneficii/ajutoare reglementate conform legislaţiei în vigoare şi/sau aprobate prin Hotărârile Consilului Local;
- Colaborarea cu furnizorii de servicii (S.C. Calorgal S.A Galati, ENGIE Galaţi, SC Furnizare Electrica SA, Enel Energie Muntenia SA, Poșta Română etc. ) şi Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Galaţi în vederea transmiterii situaţiilor centralizatoare potrivit Legii nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil și H.G. nr. 1073/2021 privind aplicarea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil, și cu orice alte unități cu care Direcția de Asistență Socială a Municipiului Galați intră în contact, care au legătură directă cu atribuțiile de serviciu, prin deplasări la sediul acestora;
- Întreţinerea relaţiilor de comunicare şi colaborare cu celelalte servicii/compartimente din cadrul direcției, pentru bunul mers al activităţii serviciului;
- Contribuirea in mod activ la îmbunătăţirea activităţii şi creşterea eficienţei în procesul de primire, prelucrare şi rezolvare a cererilor/dosarelor/mail-uri de solicitare a ajutorelor pentru încălzirea locuinţei și a suplimentului pentru energie, cât și a beneficiilor de asistență socială;
- Răspunderea cu privire la corectitudinea si legalitatea tuturor documentelor întocmite;
- Răspunderea cu privire la îndeplinirea corectă și la timp a sarcinilor și atribuțiilor din prezentele atribuții ale postului;
- Răspunderea cu privire la respectarea programului de lucru și utilizarea eficientă a fondului de timp;
- Nu va intreprinde, nu va încuraja și nu va sprijini, în nicio situație, niciun demers al cărui finalitate ar putea să conducă la prejudicierea sub aspect economic, financiar, organizatoric sau de imagine și contribuie prin comportament, competenţă, eficienţă şi comunicare la imaginea publică a instituţiei;
- Pentru orice situație deosebită va interveni în zona sa de responsabilitate și va informa necondiționat șeful de serviciu;
- Ținerea evidenței strictă a documentelor pe linia serviciului, păstrarea caracterului confidențial al acestora și secretul datelor și informațiilor, conform legislației în vigoare, precum și a Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor).;
- Efectuarea de sondaje, dupa caz, și anchete sociale și în funcție de situațiile constatate propunerea de măsuri;
- Îndosarierea și arhivarea actele pe categorii de documente;
- Cunoașterea şi respectrea prevederilor Regulamentului de Ordine Interioară, a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare, a Codului de conduită a funcţionarului public a Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galați, precum şi a prevederilor legislaţiei specifice liberului acces la informaţiile de interes public (Legea nr. 544/2001);
- Cunoaşterea, respectarea şi aplicarea normelor de protecţie a muncii şi a normelor de prevenire şi stingere a incendiilor conform legislației în vigoare;
- Desfăşurarea activității, în conformitate cu pregătirea şi instruirea sa precum şi cu instrucţiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu se expună la pericol de accidentare sau imbolnavire profesională atât propria persoană, cât şi celelalte persoane participante la procesul de muncă;
- Utilizează corect echipamentele de muncă cu care intră în contact;
- Nu procedează la scoaterea din funcţiune, la modificarea, schimbarea sau înlăturarea arbitrară a dispozitivelor de securitate proprii, a echipamentelor de muncă utilizate;
- Însuşirea şi respectarea prevederilor legislaţiei din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi măsurile de aplicare a acestora;
- Comunică imediat angajatorului şi/sau lucrătorilor desemnaţi orice situaţie de muncă despre care există motive întemeiate să o considere un pericol pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor, precum şi orice deficienţă a sistemelor de protecţie;
- Aduce la cunoştinţa conducătorului locului de muncă şi/sau angajatorului accidentele suferite de propria persoană;
- Nu părăsește locul de muncă fără aprobarea conducătorului locului de muncă;
- Efectuează controlul medical periodic şi informează angajatorul imediat despre rezultatele controlului medical periodic;
- Cooperează cu angajatorul şi / sau cu lucrătorii desemnaţi, atât timp cât este necesar, pentru a face posibilă realizarea oricăror măsuri sau cerinţe dispuse de către inspectorii de muncă şi inspectorii sanitari, precum protecţia sănătăţii şi securităţii lucrătorilor;
- Cooperează, atât timp cât este necesar, cu angajatorul şi / sau cu lucrătorii desemnaţi, pentru a permite angajatorului să se asigure că mediul de muncă şi condiţiile de lucru sunt sigure şi fără riscruri pentru securitate şi sănătate în domeniul său de activitate;
- Comunică relaţiile solicitate de către inspectorii de muncă şi inspectorii sanitari;
- Dacă starea de sănătate nu îi permite să desfăşoare sarcinile de muncă primite, să informeze imediat despre aceasta pe conducătorul locului de muncă şi să urmeze recomandările acestuia;
- Încălcarea, cu vinovăţie, a îndatoririlor de serviciu atrage răspunderea administrativă, civilă sau penală, în condiţiile legii conform O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ;
- Îndeplinirea a oricăror alte atribuții necesare bunei desfășurări a activității Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galați care au legătură cu natura postului, în baza dispozitiilor directorului executiv si altor sarcini şi atribuţii de serviciu stabilite legal de conducerea instituţiei;
Afișat în data de 07.11.2024, la sediul și pe pagina de internet a Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galați, precum și site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.