09/03/2019
Anunt concurs promovare !!
Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Galaţi organizează concurs de promovare pentru ocuparea funcţiei publice de conducere vacante de: Şef Serviciu – Serviciul Financiar – Contabilitate și Administrativ.
Cerinţele de ocupare a funcţiei publice de conducere sunt:
Candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții, conform art. 483 alin. (2) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ:
Concursul consta in 3 etape succesive, dupa cum urmeaza: selectia dosarelor de inscriere, proba scrisa si interviu.
Proba scrisa este programata la data de 04.10.2019, orele 10:00 la sediul Directiei de Asistenta Sociala a municipiului Galati, str. Fraternitatii nr. 1, iar interviul va avea loc intr-un termen de maximum 5 zile lucratoare de la data sustinerii probei scrise.
Dosarele de concurs se depun la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Galaţi din Str. Fraternității nr. 1 în termen de 20 de zile de la data publicării anunţului, respectiv în perioada 03.09.2019 - 23.09.2019.
Dosarele de înscriere la concurs trebuie să conţină în mod obligatoriu documentele prevăzute la art. 143 din H.G. nr. 611/2008, cu modificările şi completările ulterioare:
Atributiile postului:
Bibliografia de concurs:
Cerinţele de ocupare a funcţiei publice de conducere sunt:
- studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul fundamental ştiinţe sociale, ramura de ştiinte: științe economice;
- absolvenți cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice.
- vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice, pentru ocuparea funcțiilor publice de conducere șef serviciu – 5 ani.
Candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții, conform art. 483 alin. (2) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ:
- să fie numiți într-o funcție publică din clasa I;
- să îndeplinească condițiile minime de vechime în specialitate prevăzute la art. 468 alin. (2);
- să îndeplinească condițiile de studii, precum și condițiile specifice necesare ocupării funcției publice;
- să fie absolvenți cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice;
- să nu aibă o sancțiune disciplinară neradiată în condițiile prezentului cod;
Concursul consta in 3 etape succesive, dupa cum urmeaza: selectia dosarelor de inscriere, proba scrisa si interviu.
Proba scrisa este programata la data de 04.10.2019, orele 10:00 la sediul Directiei de Asistenta Sociala a municipiului Galati, str. Fraternitatii nr. 1, iar interviul va avea loc intr-un termen de maximum 5 zile lucratoare de la data sustinerii probei scrise.
Dosarele de concurs se depun la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Galaţi din Str. Fraternității nr. 1 în termen de 20 de zile de la data publicării anunţului, respectiv în perioada 03.09.2019 - 23.09.2019.
Dosarele de înscriere la concurs trebuie să conţină în mod obligatoriu documentele prevăzute la art. 143 din H.G. nr. 611/2008, cu modificările şi completările ulterioare:
- Dosarul de concurs depus de către candidați la concursul de promovare în funcții publice de conducere va conține în mod obligatoriu:
- formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3;
- curriculum vitae, modelul comun european;
- copia actului de identitate;
- copii ale diplomelor de studii, certificatelor și altor documente care atestă efectuarea unor specializări și perfecționări;
- copie a diplomei de master în domeniul administrației publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice, după caz;
- copia carnetului de muncă și, după caz, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice;
- copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
- cazierul administrativ.
- La cererea candidatului, formulată la data înscrierii la concurs, dar nu mai târziu de data finalizării perioadei de depunere a dosarelor în condițiile prezentei hotărâri, documentul prevăzut la alin. (1) lit. h) poate fi solicitat Agenției Naționale a Funcționarilor Publici de către instituția organizatoare a concursului de promovare.
Atributiile postului:
- coordoneaza activitatea serviciului financiar, contabilitate si administrativ;
- întocmeşte rapoartele de specialitate şi documentaţia necesară în vederea elaborării proiectelor de hotărâri în domeniul de activitate al serviciului, în vederea promovării lor în Consiliul Local;
- fundamentează şi întocmeşte anual la termenele prevăzute de lege proiectul bugetului instituţiei;
- urmăreşte periodic realizarea bugetului, verifică şi întocmeşte propunerile de rectificare a bugetului, de modificare a alocaţiilor trimestriale, de virări de credite, de repartizare pe trimestre;
- întocmeşte situaţiile financiare lunare, trimestriale şi anuale respectând regulile de întocmire şi termenele de depunere;
- organizează inventarierea elementelor de activ/pasiv și participă la valorificarea rezultatelor acesteia;
- organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii în conformitate cu prevederile legii;
- asigură exercitarea conform prevederilor legii a controlului financiar preventiv;
- exercită atribuții specifice utilizării funcţionalităţilor sistemului naţional de raportare FOREXEBUG;
- organizează şi conduce evidenţa angajamentelor bugetare şi legale în conformitate cu OMFP 1792/2002;
- urmăreşte asigurarea şi repartizarea resurselor financiare pentru funcţionarea serviciilor de asistenţă socială şi plata drepturilor beneficiarilor
- efectuează operaţiuni de contabilitate care stau la baza plăţii drepturilor băneşti şi facilităţilor financiare acordate persoanelor în nevoie socială;
- transmite contul de execuţie lunar şi bilanţul contabil trimestrial la Direcţia Economică a Consiliului Local Galaţi, la termenele fixate de aceasta;
- colaborează cu Direcţia Economică a Consiliului Local Galaţi pentru soluţionarea problemelor financiare ale Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Galaţi;
- urmăreşte efectuarea cheltuielilor de personal, cheltuielilor materiale şi de investiţii, ajutoare sociale, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare;
- justifică în faţa organelor de control modul de cheltuire a fondurilor primite;
- urmăreşte şi verifică garanţiile gestionare, materiale;
- întocmeşte actele adiţionale pentru majorarea garanţiilor gestionare, materiale ori de câte ori este necesar;
- analizează şi semnează balanţa de verificare analitică şi sintetică;
- propune directorului Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Galaţi comisiile de inventariere a patrimoniului la sfârşitul anului sau pentru inventarieri parţiale;
- contrasemnează toate documentele Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Galaţi în domeniul economico-financiar care ies din unitate;
- contrasemnează toate contractele care angajează financiar instituţia;
- colaborează cu Municipiul Galaţi, ANFP, Trezorerie, Direcţia Generală a Finanţelor Publice, Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, Direcţia Generală de Asistenţa Socială şi Protecţia Copilului şi cu orice alte unităţi cu care Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Galaţi intră în contact, ce au legătură directă cu atribuţiile de natură economică;
- ridică şi depune documentele pentru decontare bancară;
- înregistrează în aplicaţia FOREXEBUG angajamentele legale;
- întocmeşte şi înregistrează toate notele contabile (banca, diverse, salarii)
- introduce în evidenţă notele contabile, întocmeşte balanţa de verificare;
- verifică şi analizează lunar balanţa de verificare, atât cea sintetică cât şi soldurile conturilor debitori, creditori, furnizori;
- furnizează datele necesare pentru întocmirea lunară, trimestrială şi anuală a execuţiei bugetare cât şi a altor raportări statistice;
- realizează activitatea financiar-contabilă privind beneficiile de asistenţă socială administrate;
- întocmeşte ordine de plată;
- înregistrează operaţiuni contabile în fişele de cont analitice şi sintetice;
- operează în evidenţe toate înregistrările contabile efectuate;
- urmăreşte lichidarea avansurilor spre decontare, debitorii de cote de întreţinere, chirii, convorbiri telefonice etc, stabileşte penalităţi de întârziere pentru timpul depăşit conform legislaţiei în vigoare şi virarea acestora la buget;
- înregistrează valoric şi cantitativ în contabilitate mijloacele fixe şi obiectele de inventar achiziţionate;
- întocmeşte transferurile şi consumul lunar al materialelor, obiectelor de inventar, benzina şi motorina pe baza bonurilor de consum sau transfer, după caz;
- verifică lunar soldurile tuturor conturilor din balanţa de verificare;
- certifică conturile şi închiderea acestora la terminarea anului;
- exercită controlul financiar preventiv conform deciziei directorului executiv;
- păstrează confidenţialitatea datelor din cadrul biroului;
- răspunde de arhivarea anuală a documentelor compartimentului şi predarea acestora la arhiva instituţiei;
- îndeplineşte şi alte sarcini stabilite de conducere.
Bibliografia de concurs:
- Constitutia Romaniei – republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ;
- Legea nr 82/1991 - Legea Contabilității, (R4), actualizată, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul nr. 1.917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilității instituțiilor publice, Planul de conturi pentru instituțiile publice și instrucțiunile de aplicare a acestuia, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordinul nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Legea nr. 273/2006 - privind Finantele publice locale, rectificata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordinul nr. 2.861/2009 - pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii;
- Ordinul nr.1.792/2002 - pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice, precum si organizarea, evidenta si raportarea angajamentelor bugetare si legale, actualizat, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordinul nr. 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de functionare a sistemului national de raportare – Forexebug, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordinul nr. 3.338/2017 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de functionare a sistemului national de raportare – Forexebug;
- O.U.G. nr.88/2013 privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normativ;
- Ordonanta nr. 119/1999 privind controlul intern si controlul financiar preventiv, republicata, actualizata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordinul nr. 923/2014, republicat, pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv si a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfasoara activitatea de control financiar preventiv propriu, cu modificarile si completarile.