DIRECTIA DE ASISTENTA SOCIALA A MUNICIPIULUI GALATI

Esti aici:

06/17/2022

Anunt concurs recrutare !!

  Direcția de Asistență Socială a Municipiului Galați organizează, concurs de recrutare pentru ocuparea pe durată nedeterminată a funcției publice de execuție vacante:"Consilier clasa I, grad profesional principal - Serviciul Ajutoare Încălzire".

Cerințe de ocupare a postului:
  • studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul fundamental științe umaniste și arte, ramura de ştiinţă: teologie - specializarea teologie asistență socială; în domeniul fundamental știinţe sociale, ramura de ştiinţă: științe juridice, științe administrative, științe economice sau sociologie - specializarea asistență socială sau în domeniul fundamental științe inginerești;
  • minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice;
  • alte condiții specifice - nu este cazul.
  Candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute de art. 465 din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția evaluării psihologice, respectiv:
  • are cetățenia română și domiciliul în România;
  • cunoaște limba română, scris și vorbit;
  • are vârsta de minimum 18 ani împliniți;
  • are capacitate deplină de exercițiu;
  • este apt din punct de vedere medical să exercite o funcție publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie;
  • îndeplinește condițiile de studii și vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcției publice;
  • îndeplinește condițiile specifice, conform fișei postului, pentru ocuparea funcției publice;
  • nu a fost condamnată pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni care împiedică înfăptuirea justiției, infracțiuni de fals ori a unei infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției publice, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  • nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcție publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârșit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condițiile legii;
  • nu a fost destituită dintr-o funcție publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
  • nu a fost lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.
  Durata normală a timpului de lucru este de 8 ore/zi, respectiv 40 ore /săptămână. Concursul se desfășoară în 3 etape: selecția dosarelor, proba scrisă și interviul.
  Proba scrisă este programată la data de 19.07.2022, ora 10.00, la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galați, strada Fraternității nr. 1, bloc Șoim, iar interviul va avea loc într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise.
  Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galați din strada Fraternității nr. 1, bloc Șoim, la Serviciul Resurse Umane și Salarizare în termen de 20 de zile de la publicării anunțului de concurs pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici și pe site-ul instituției, respectiv până la data de 06.07.2022.
  Dosarele de înscriere la concurs trebuie să conțină în mod obligatoriu documentele prevăzute la art. 49 din H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția diplomei de master și a adeverinței care să ateste starea de sănătate corespunzătoare pentru efort fizic, respectiv:
  • formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3; ( Descarca)
  • curriculum vitae, modelul comun european;
  • copia actului de identitate;
  • copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
  • copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;
  • copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
  • cazierul judiciar;
  • declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică. ( Descarca)
  Adeverințele eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor care au un alt format decât cel prevăzut în Anexa nr. 2D din  H.G. nr. 611/2008 trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în Anexa nr. 2D și din care să rezulte cel puțin următoarele informații: funcția/funcțiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfășurării activității, vechimea în muncă acumulată, precum și vechimea în specialitatea studiilor.
  Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății. Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.
  Copiile de pe actele prevăzute la art. 49 din H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare, precum și copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, dacă este cazul, se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
  Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire. În situația în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii și procedurii aprobate la nivel instituțional.

  Relații suplimentare se pot obține la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galați, strada Fraternității nr. 1, bloc Șoim, Serviciul Resurse Umane și Salarizare, telefon 0236/307.786, e-mail: personal_das@primariagalati.ro,și pe site-ul   https://social.primariagalati.ro/, persoană de contact Danciu Cristina - Diana – consilier principal - Serviciul Resurse Umane și Salarizare.

Atribuțiile postului de consilier clasa I, grad profesional principal:
  • Cunoaşte şi aplică întocmai legislaţia specifică activităţii de acordare a ajutorului financiar pentru încălzirea locuinţei și a suplimentului pentru energie, pentru toate tipurile de combustibili, a beneficiilor financiare de asistență socială, precum si actele normative aprobate de Consiliul Local a Municipiului Galati;
  • Soluționează corespondența repartizată de șeful de serviciu cu respectarea termenelor legale în vigoare;
  • Primeste letric/mail/electronic, verifică, certifică originalitatea actelor, monitorizează, înregistrează şi prelucrează solicitările privind acordarea ajutorului financiar pentru încălzirea locuinţei și a suplimentului pentru energie, pentru toate tipurile de combustibili (energie termică, gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi și petrolieri) și pentru beneficiile financiare de asistență socială reglementate conform legislației în vigoare și/sau aprobate prin Hotărârile Consilului Local;
  • Asigură activitatea de relaţii cu publicul şi colaborarea cu asociaţiile de proprietari din municipiul Galaţi, în vederea primirii şi prelucrării solicitărilor privind acordarea ajutoarelor de căldură si a beneficiilor de asistență socială cu respectarea termenelor impuse de legislatia in vigoare;
  • Duce la îndeplinire în termen și în mod corect a sarcinilor încredințate de către șeful serviciului;
  • Analizează şi verifică modul de respectare a condiţiilor de acordare a ajutoarelor financiare de încălzire si a beneficiilor financiare de asistență socială, in termenele legale;
  • Verifică titularii si membrii familiei solicitanti de ajutor financiar pentru încălzirea locuinţei și a suplimentului pentru energie, pentru toate tipurile de combustibili și ajutorul financiar privind acordarea unui sistem de încălzire şi apă caldă, alternativ sistemului centralizat de termoficare, în sistemul informatic PatrimVen și Localtax cu privire la bunurile deținute, conturile bancare, cuantumul veniturilor lunare/anuale ale acestora cat si a beneficiilor financiare de asistenta socială după caz;
  • Cunoaște, înregistrează, gestionează, efectueaza corectiile pentru datele introduse in programele informatice (ASINC, VMG_EXTENSIE, SFCN), suport aflat în gestionarea Primăriei Municipiului Galați și create de TCINF Galați și date in exploatare Directiei de Asistenta Socială a Municipiului Galati;
  • Întocmeşte dispoziţiile de admitere/respingere, sau după caz modificare/suspendare/incetare, a dreptului la ajutor financiar pentru achiziţionarea unui sistem de încălzire şi apă caldă, alternativ sistemului centralizat de termoficare si le înaintează persoanelor autorizate spre semnare;
  • Întocmeşte dispoziţiile de admitere/respingere, sau după caz modificare/suspendare/incetare pentru acordarea stimulentului de acordare a stimulentului financiar pentru copiii nou-născuți si le înaintează persoanelor autorizate spre semnare;
  • Întocmeşte dispoziţiile de admitere/respingere și modificare/suspendare/incetare privind acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei pentru toate tipurile de combustibili (energie termică, gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi și petrolieri) si le înainteaza persoanelor autorizate spre semnare;
  • Întocmeşte dispoziţiile de admitere/respingere și modificare/suspendare/incetare privind acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei pentru toate tipurile de combustibili (energie termică, gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi și petrolieri) si le înainteaza persoanelor autorizate spre semnare;
  • Întocmeşte dispoziţiile de admitere/respingere și modificare/suspendare/incetare privind acordarea suplimentului de energie pentru încălzirea locuinţei pentru toate tipurile de combustibili (energie termică, gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi și petrolieri) si le înaintează persoanelor autorizate spre semnare;
  • Comunică dispoziţiile primarului titularilor ajutoarelor, în termenul prevăzut de lege, direct, sau prin intermediul registraturii Primăriei Municipiului Galați. Prealabil comunicării către persoanele cărora se adresează, dispoziţiile de la pct. 11 și 12 se comunică prefectului;
  • Întocmeşte borderourile de plată pentru toate tipurile de ajutor pentru încălzirea locuinţei și a suplimentului pentru energie, a ajutorului financiar pentru achiziţionarea unui sistem de încălzire şi apă caldă, alternativ sistemului centralizat de termoficare, a stimulentului financiar pentru copiii nou-născuți si le înaintează persoanelor autorizate spre semnare;
  • Transmite borderourile de plată pentru ajutorul financiar pentru achiziţionarea unui sistem de încălzire şi apă caldă, alternativ sistemului centralizat de termoficare, în format letric Direcției Economice din cadrul Primăriei municipiului Galați și a stimulentului financiar pentru copiii nou-născuți Serviciului Contabilitate din cadrul Diecției de Asistență Socială a municipiului Galați;
  • Transmite borderourile de plată pentru toate tipurile de ajutor pentru încălzirea locuinţei și a suplimentului pentru energie, atât în format letric, cât şi în format electronic către furnizorii de servicii, Agenţia Județeană de Plăți și Inspecție Socială Galați și Poșta Română;
  • Primește borderourile centralizatoare de la furnizorii de utilități în vederea certificării de către primar a consumurilor și le transmite Agenţiei Județene de Plăți și Inspecție Socială Galați în vederea decontării. Retransmite furnizorilor de utilități cite un exemplar din borderourile centralizatoare certificate de către primar;
  • Întocmeşte borderourile de plată pentru toate tipurile de ajutoare/beneficii de asistență socială si le inainteaza persoanelor autorizate spre semnare;
  • Întocmeşte situaţii statistice cu beneficiarii ajutorelor pentru încălzirea locuinţei și a suplimentului pentru energie pentru toate tipurile de combustibili (energie termică, gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi şi petrolieri) şi alte beneficii/ajutoare reglementate conform legislaţiei în vigoare şi/sau aprobate prin Hotărârile Consilului Local;
  • Colaborarează cu furnizorii de servicii (S.C. Calorgal S.A Galati, ENGIE Galaţi, SC Furnizare Electrica SA, Enel Energie Muntenia SA, Poșta Română etc. ) şi Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Galaţi în vederea transmiterii situaţiilor centralizatoare potrivit Legii nr. 226/2021 privind stabilirea masurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil și H.G. nr. 1073/2021 privind aplicarea masurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil, și cu orice alte unități cu care Direcția de Asistență Socială a Municipiului Galați intră în contact, ce au legătură directă cu atribuțiile de serviciu, prin deplasări la sediul acestora;
  • Întreţine relaţii de comunicare şi colaborare cu celelalte servicii/compartimente din cadrul direcției, pentru bunul mers al activităţii serviciului;
  • Contribuie in mod activ la îmbunătăţirea activităţii şi creşterea eficienţei în procesul de primire, prelucrare şi rezolvare a cererilor/dosarelor/mail-uri de solicitare a ajutorelor pentru încălzirea locuinţei și a suplimentului pentru energie, cît și a beneficiilor de asistență socială;
  • Răspunde de corectitudinea si legalitatea tuturor documentelor întocmite;
  • Răspunde de indeplinirea corecta si la timp a sarcinilor și atribuțiilor din prezenta fișă a postului;
  • Răspunde de respectarea legislatiei in vigoare, referitor la sarcinile de serviciu ;
  • Răspunde de respectarea programului de lucru si utilizarea eficientă a fondului de timp;
  • Nu va intreprinde, nu va încuraja si nu va sprijini, in nici o situatie, nici un demers a cărui finalitate ar putea să conducă la prejudicierea sub aspect economic, financiar, organizatoric sau de imagine si contribuie prin comportament, competenţă, eficienţă şi comunicare la imaginea publică a instituţiei;
  • Pentru orice situație deosebită va interveni în zona sa de responsabilitate și va informa neconditionat seful de serviciu;
  • Asigură păstrarea secretului profesional;
  • Efectuează sondaje, dupa caz, și anchete sociale și în funcție de situațiile constatate propun măsuri;
  • Îndosariază și arhivează actele pe categorii de documente;
  • Cunoaște şi respectă prevederile Regulamentului de Ordine Interioară, a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare, a Codului de conduită a funcţionarului public a Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galați, precum şi a prevederilor legislaţiei specifice liberului acces la informaţiile de interes public (Legea nr. 544/2001);
  • Cunoaşte, respectă şi aplică normele de protecţie a muncii şi a normelor de prevenire şi stingere a incendiilor conform legislației în vigoare;
  • Îşi desfăşoară activitatea, în conformitate cu pregătirea şi instruirea sa precum şi cu instrucţiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu se expună la pericol de accidentare sau imbolnavire profesională atât propria persoană, cât şi celelalte persoane participante la procesul de muncă;
  • Să utilizeze corect echipamentele de muncă cu care intră în contact;
  • Să nu procedeze la scoaterea din funcţiune, la modificarea, schimbarea sau înlăturarea arbitrară a dispozitivelor de securitate proprii, a echipamentelor de muncă utilizate;
  • Să îşi însuşească şi să respecte prevederile legislaţiei din domeniul securităţii şi sănătăţii în munca şi măsurile de aplicare a acestora;
  • Să comunice imediat angajatorului şi/sau lucrătorilor desemnaţi orice situaţie de muncă despre care au motive întemeiate să o considere un pericol pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor, precum şi orice deficienţă a sistemelor de protecţie;
  • Să aducă la cunoştinţa conducătorului locului de muncă şi/sau angajatorului accidentele suferite de propria persoană;
  • Să nu părăsească locul de muncă fără aprobarea conducătorului locului de muncă;
  • Să efectueze controlul medical periodic şi să informeze angajatorul imediat despre rezultatele controlului medical periodic;
  • Să coopereze cu angajatorul şi / sau cu lucrătorii desemnaţi, atât timp cât este necesar, pentru a face posibilă realizarea oricăror măsuri sau cerinţe dispuse de către inspectorii de muncă şi inspectorii sanitari, precum protecţia sănătăţii şi securităţii lucrătorilor;
  • Să coopereze, atât timp cât este necesar, cu angajatorul şi / sau cu lucrătorii desemnaţi, pentru a permite angajatorului să se asigure că mediul de munca şi condiţiile de lucru sunt sigure şi fără riscruri pentru securitate şi sănătate în domeniul său de activitate;
  • Să dea relaţiile solicitate de către inspectorii de muncă şi inspectorii sanitari;
  • Dacă starea de sănătate nu ii permite să desfăşoare sarcinile de muncă primite, să informeze imediat despre aceasta pe conducătorul locului de muncă şi să urmeze recomandările acestuia;
  • Încălcarea, cu vinovăţie, a îndatoririlor de serviciu atrage răspunderea administrativă, civilă sau penală, în condiţiile legii conform O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ;
  • Îndeplinește orice alte atribuții necesare bunei desfășurări a activității Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galați ce au legătură cu natura postului, în baza dispozitiilor directorului executiv si altor sarcini şi atribuţii de serviciu stabilite legal de conducerea instituţiei.
Bibliografie:
  • Constituţia României, republicată;
  • Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare - titlul I şi II ale părţii a VI-a
  • Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000, privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 202/2002, privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 292/2011, a  asistenţei sociale, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărârea de Guvern nr. 797/2017, pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare și funcționare ale serviciilor publice de asistență socială și a structurii orientative de personal – Anexa 2;
  • Legea nr. 416/2001, privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărârea de Guvern nr. 50/2011,  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 226/2021, privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie;
  • Hotărârea de Guvern nr. 1073/2021, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie.
Tematică generală:
  • Constituţia României, republicată;
  • Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare - titlul I şi II ale părţii a VI-a;
  • Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Tematică specifica:
  • Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare:
    Capitolul II Sistemul de beneficii de asistență socială;
    Capitolul III Sistemul de servicii sociale;
    Capitolul IV Măsuri integrate de asistență;
    Capitolul V Construcția instituțională a sistemului național de asistență socială, Secțiunea a 2-a Nivelul local;
  • Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare:
    Capitolul I – Secțiunea a 4-a stabilirea și plata ajutorului social;
  • Hotărârea de Guvern nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare și funcționare ale serviciilor publice de asistență socială și a structurii orientative de personal – Anexa 2:
    Articolul 8
    Articolul 9
    Articolul 10;
  • Hotărârea de Guvern nr. 50/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare:
    Capitolul II – Ajutor social
    Capitolul III – Alte ajutoare;
  • Legea nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie:
    Capitolul I – Dispoziții generale
    Capitolul II - Criterii de încadrare în categoria consumatorului vulnerabil
    Capitolul III – Măsuri de protecție socială de natura fiscală;
  • Hotărârea de Guvern nr. 1073/2021 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie.

Candidații vor avea în vedere la studierea actelor normative din bibliografia și din tematica stabilită în vederea susținerii concursului inclusiv republicările, modificările și completările acestora.

Afișat în data de 17.06.2022, la sediul și pe pagina de internet a Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galați.

Statistici

Vizitatori astazi: 0
Total vizitatori: 2

Ip: 3.137.174.216

Date contact
  • Adresa: str. Fraternitatii, nr. 1, Galați, Romania
  • Telefon: +40 0236/307729
  • Registratura, Relații cu Publicul: +40 0236/307740
  • Resurse Umane si Salarizare : +40 0236/307786
  • Indemnizatie si Alocatie de stat : +40 0236/307796
  • Fax: +40 0236/307799
  • Email: registratura_das@primariagalati.ro
© 2014. Primăria Municipiului Galaţi