DIRECTIA DE ASISTENTA SOCIALA A MUNICIPIULUI GALATI

Esti aici:

11/21/2024

Anunt concurs de recrutare !!

   Având în vedere prevederile art. VII alin. (3) din O.U.G. nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene, coroborat cu prevederile art. VII alin. (7) și art. XI din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ și ale Anexei nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, Direcția de Asistență Socială a Municipiului Galaţi, organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe durată nedeterminată a funcţiei publice de execuţie vacante de: Consilier, clasa I, grad profesional superior(ID post 510051) din cadrul Serviciului Relații cu Instituțiile de Asistență Socială.


CONDIȚII SPECIFICE PENTRU OCUPAREA FUNCȚIEI PUBLICE:
  • studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice de minim 7 ani;
  • Alte condiții specifice: nu este cazul.
CONDIȚII GENERALE PENTRU OCUPAREA FUNCȚIEI PUBLICE:

  Pentru participarea unei persoane la concurs este necesară îndeplinirea următoarelor condiții generale prevăzute de art. 465 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, și anume:
  • are cetăţenia română şi domiciliul în România;
  • cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  • are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
  • are capacitate deplină de exerciţiu;
  • este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
  • îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
  • îndeplinește condițiile specifice, conform fișei postului, pentru ocuparea funcției publice;
  • nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  • nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
  • nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
  • nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

  Durata normală a timpului de lucru este de 8 ore/zi, respectiv 40 ore /săptămână.

  Conform prevederilor art. 157 alin. (1) din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, concursul constă în desfășurarea succesivă a următoarelor 3 (trei) probe:
  1. Verificarea eligibilității candidaților, care va avea loc în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de înscriere la concurs.
  2. Proba scrisă se desfășoară în data de 23.12.2024, ora 12:00 la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Galaţi, str. Fraternității nr. 1, bloc Șoim.
  3. Interviul se va desfășura în maxim 8 zile lucrătoare de la data desfășurării probei scrise, în conformitate cu prevederile art. 103 din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

  Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galați din strada Fraternității nr. 1, bloc Șoim, la Serviciul Resurse Umane și Salarizare în termen de 20 de zile de la publicării anunțului de concurs pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici și pe site-ul instituției, respectiv în perioada 21.11.2024 - 10.12.2024.

ACTELE NECESARE PENTRU ÎNSCRIEREA LA CONCURS

  Conform prevederilor art. VII alin. (15) din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, dosarul de înscriere la concurs conține, în mod obligatoriu, următoarele documente:
  • formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din O.U.G. nr. 121/2023; ( Descarca)
  • copia cărţii de identitate;
  • copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
  • copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
  • copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
  • copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
  • cazierul judiciar;
  • declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
  • declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.

  Modelul orientativ al adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă și în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit.e) din Anexa nr. 10 la O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

  Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilității și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfășurării etapei de selecție, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică. În situația în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică, competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii și procedurii aprobate la nivel instituțional.

Modalitatea de înscriere la concurs

  Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din O.U.G. nr. 121/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum şi pentru modificarea art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, dosarul de concurs se poate depune personal, de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituția publică în anunțul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidați la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituția publică în anunțul de concurs după terminarea programului de lucru al autorității sau instituției publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat depus în termen.
  Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligația candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfășurării probei interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcția publică în cazul promovării concursului.
  Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galaţi, str. Fraternității nr.1, bloc Șoim, Serviciul Resurse Umane și Salarizare, telefon 0236/307786, e-mail: personal_das@primariagalati.ro şi pe site-ul https://social.primariagalati.ro/anunțuri, persoană de contact – Armeanu-Rosin Cătălina Daniela – consilier superior – Serviciul Resurse Umane și Salarizare.

BIBLIOGRAFIA ȘI TEMATICA DE SPECIALITATE

Bibliografia:
  • Constituţia României, republicată;
  • O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare; Partea I; Partea a II-a: Titlul I și Titlul II; Partea a IV-a: Titlul I; Partea a VI-a: Titlul I și Titlul II;
  • O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 292/2011 a asistenței sociale, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calitatii în domeniul serviciilor sociale, actualizată, cu modificările şi completările ulterioare.
Tematica:
  • Constituţia României, republicată;
  • O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare; Partea I; Partea a II-a: Titlul I și Titlul II; Partea a IV-a: Titlul I; Partea a VI-a: Titlul I și Titlul II;
  • O.G. nr. 137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
Tematica de specialitate:
  • Legea nr. 292/2011 a asistenţei sociale, cu modificările şi completările ulterioare; Cap. I, Cap. II, Cap. III, Cap. IV, Cap. V - Secțiunea a 2-a și Cap. VI;
  • Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, integral;
  • Legea nr. 197/2012 privind asigurarea calitatii în domeniul serviciilor sociale, actualizată, cu modificările şi completările ulterioare, integral.

   Candidații vor avea în vedere la studierea actelor normative din bibliografia și din tematica de specialitate stabilită în vederea susținerii concursului inclusiv republicările, modificările și completările acestora.

ATRIBUȚIILE POSTULUI DE CONSILIER, CLASA I, GRAD PROFESIONAL SUPERIOR:

  • Cunoaşterea şi aplicarea întocmai a legislaţiei specifice activităţii din cadrul serviciului;
  • Participarea la elaborarea, în concordanţă cu strategiile naţionale şi judeţene, precum şi cu nevoile locale identificate, strategia locală de dezvoltare a serviciilor sociale, pe termen mediu şi lung, pentru o perioadă de 5 ani, respectiv de 10 ani;
  • Participarea la elaborarea planurilor anuale de acţiune privind serviciile sociale administrate şi finanţate din bugetul Consiliului Local; acestea cuprind date detaliate privind numărul şi categoriile de beneficiari, serviciile sociale existente, serviciile sociale propuse pentru a fi înfiinţate, programul de contractare a serviciilor din fonduri publice, bugetul estimat şi sursele de finanţare;
  • Colectarea, prelucrarea și administrarea datelelor și informațiilor privind beneficiarii, furnizorii publici și privați, precum şi serviciile administrate de aceştia şi le comunică serviciilor publice de asistenţă socială de la nivelul judeţului, precum şi Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, la solicitarea acestuia;
  • Colaborarea cu reprezentanţii instituţiilor de asistenţă socială şi ai serviciilor de asistenţă socială din cadrul Direcţiei, în vederea analizării activităţilor şi a eficienţei acestora, pentru stabilirea priorităţilor de intervenţie prin servicii sociale şi a direcţiilor sociale strategice de viitor;
  • Colaborarea cu serviciile publice centralizate şi descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice locale, în vederea identificării situaţiilor deosebite ce apar în activitatea de protecţie socială, a cauzelor apariţiei acestor situaţii şi a stabilirii măsurilor pentru îmbunătăţirea acestei activităţi;
  • Colaborarea atât cu organizaţiile neguvernamentale şi cu reprezentanţii societăţii civile, cât şi cu voluntarii, în vederea dezvoltării şi susţinerii măsurilor de asistenţă socială;
  • Desfăşurarea activităţii de analiză şi sinteză a activităţilor derulate prin instituţiile de asistenţă socială aflate sub autoritatea Consiliului Local;
  • Propunerea încheierii, în condiţiile legii, a contractelor şi convenţiilor de parteneriat, a contractelor de finanţare, contractelor de subvenţionare pentru înfiinţarea, administrarea, finanţarea şi cofinanţarea de servicii sociale;
  • Monitorizarea serviciilor oferite asistaţilor de unităţile de asistenţă socială subvenţionate sau finanţate de la bugetul local;
  • Verificarea desfăşurării în bune condiţii a acordării măsurilor de asistenţă socială acordate de organizaţiile neguvernamentale finanţate de la bugetul local în baza Legii nr. 17/2000 privind asistența socială a persoanelor vârstnice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, a Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială, cu modificările și completările ulterioare, efectuând verificări pe teren şi întocmind rapoarte de activitate lunar;
  • Întocmirea notelor de fundamentare care stau la baza proiectelor de hotărâri, în domeniul de activitate al biroului, în vederea promovării acestora în Consiliul Local;
  • Iniţierea dezvoltării parteneriatelor, proiectelor şi programelor care au ca scop dezvoltarea serviciilor sociale, creşterea calităţii vieţii persoanelor şi familiilor vulnerabile din comunitate;
  • Elaborarea proiectelor sociale cu finanţare de la bugetul local, cu finanţare din alte surse interne sau externe, proiecte destinate îmbunătăţirii activităţilor derulate prin unităţile de asistenţă socială, sprijinirii persoanelor aflate în nevoie, prevenirii şi combaterii situaţiilor de marginalizare şi excludere socială la nivelul municipiului Galaţi;
  • Participarea la elaborarea şi fundamentarea propunerii de buget pentru finanţarea măsurilor de asistenţă socială şi la stabilirea liniei de buget prevăzută pentru cofinanţarea proiectelor cu finanţare nerambursabilă;
  • Colaborarea cu celelalte structuri din cadrul Direcţiei în vederea completării tuturor informaţiilor necesare la elaborarea unui proiect, conform cerinţelor finanţatorilor;
  • Participarea la identificarea de surse de finanţare şi mijloace de creare a noi servicii sociale adaptate nevoilor reale ale persoanelor aflate în dificultate;
  • Selectarea şi propunerea Consiliului Local a organizaţiilor neguvernementale ca parteneri în cadrul unor proiecte sociale, sau urmărirea îndeplinirii competenţelor stabilite de comun acord cu acestea în cadrul proiectelor cu finanţare nerambursabilă în derulare;
  • Participarea la sesiuni de instruire, informare, perfecţionare, etc. în domeniile de competenţă ale biroului;
  • Rezolvarea în termenul legal, sau cel stabilit de conducerea instituției, corespondenţa repartizată;
  • Formularea răspunsurilor la cererile persoanelor fizice și juridice, de drept public sau privat şi comunicarea în termenele prevăzute de dispozițiile legale în vigoare;
  • Întocmirea și gestionarea documentelor de evidenţă a corespondenţei, realizarea lucrărilor repartizate cu respectarea conformității din punct de vedere al legalității și regularității, precum și al termenelor;
  • Cunoaşterea şi respectarea prevederilor Regulamentului de organizare şi funcţionare, Regulamentului de ordine interioară, Codului de conduită, precum şi a prevederilor legislaţiei specifice liberului acces la informaţiile de interes public (Legea nr. 544/2001);
  • Cunoașterea și aplicarea procedurilor operaționale și procedurile de sistem aplicabile atât la nivelul serviciului, cât și la nivelul instituției;
  • Cunoaşterea, respectarea şi aplicarea normelor de protecţie a muncii şi normele de prevenire şi stingere a incendiilor, în vigoare;
  • Ținerea evidenței stricte a documentelor pe linia serviciului, păstrează caracterul confidențial al acestora și secretul datelor și informațiilor, conform legislației în vigoare, precum și a Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor);
  • Îndeplinirea a oricăror alte atribuţii prevăzute de reglementările legale în vigoare sau stabilite de șeful de serviciu, ori de conducerea instituției.

   Afișat în data de 21.11.2024, la sediul și pe pagina de internet a Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galați, precum și site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.

Statistici

Vizitatori astazi: 0
Total vizitatori: 2

Ip: 18.216.208.243

Date contact
  • Adresa: str. Fraternitatii, nr. 1, Galați, Romania
  • Registratura, Relații cu Publicul: +40 0236/307740
  • Resurse Umane si Salarizare : +40 0236/307786
  • Indemnizatie si Alocatie de stat : +40 0236/307796
  • Fax: +40 0236/307799
  • Email: registratura_das@primariagalati.ro
© 2014. Primăria Municipiului Galaţi