DIRECTIA DE ASISTENTA SOCIALA A MUNICIPIULUI GALATI

Esti aici:

08/23/2021

Anunt concurs recrutare !!

  Direcția de Asistență Socială a Municipiului Galați organizează, în temeiul art. II din Legea nr. 203/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID 19 și a Legii nr. 33/2021 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 183/2020 privind desfășurarea pe perioada stării de alertă a concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul unor instituții din sistemul justiției, precum și din cadrul Curții de Conturi, concurs de recrutare pentru ocuparea pe durată determinată a funcției publice de execuție temporar vacante: "Consilier clasa I, grad profesional asistent - Serviciul Ajutoare Încălzire;".

Cerințe de ocupare a postului:
  • studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul științe administrative, științe economice, stiințe juridice, științe inginerești sau asistență socială;
  • minim un an vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice;
  • alte condiții specifice - nu este cazul.
  Candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute de art. 465 din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, respectiv:
  • are cetățenia română și domiciliul în România;
  • cunoaște limba română, scris și vorbit;
  • are vârsta de minimum 18 ani împliniți;
  • are capacitate deplină de exercițiu;
  • îndeplinește condițiile de studii și vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcției publice;
  • îndeplinește condițiile specifice, conform fișei postului, pentru ocuparea funcției publice;
  • nu a fost condamnată pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni care împiedică înfăptuirea justiției, infracțiuni de fals ori a unei infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției publice, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  • nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcție publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârșit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condițiile legii;
  • nu a fost destituită dintr-o funcție publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
  • nu a fost lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.
  Durata normală a timpului de lucru este de 8 ore/zi, respectiv 40 ore /săptămână.Concursul se desfășoară în 3 etape: selecția dosarelor, proba scrisă și interviul.
  Proba scrisa este programata la data de 09.09.2021, ora 10.00, la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galați, strada Fraternității nr. 1, bloc Șoim, iar interviul va avea loc intr-un termen de maximum 5 zile lucratoare de la data sustinerii probei scrise.
  Dosarele de inscriere la concurs se depun la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galați, strada Fraternității nr. 1, bloc Șoim, la Serviciul Resurse Umane si Salarizare in termen de 8 de zile de la data publicarii anuntului de concurs pe site-ul Agentiei Nationale a Functionarilor Publici si pe site-ul institutiei, respectiv pana la data de 30.08.2021.
  Dosarele de inscriere la concurs trebuie sa contina in mod obligatoriu documentele prevazute la art. 49 din H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare, respectiv:
  • formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3;    ( Descarca)
  • curriculum vitae, modelul comun european;
  • copia actului de identitate;
  • copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
  • copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;
  • copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
  • cazierul judiciar;
  • declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.    ( Descarca)
  Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății. Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.
   Copiile de pe actele prevăzute la art. 49 din H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare, precum și copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, dacă este cazul, se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
  Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire. În situația în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii și procedurii aprobate la nivel instituțional.

  Relatii suplimentare se pot obtine la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galați, strada Fraternității nr. 1, bloc Șoim, Serviciul Resurse Umane și Salarizare, telefon 0236/307.786, email: personal_das@primariagalati.ro,și pe site-ul   www.social.primariagalati.ro, persoana de contact Elena - Corina Lascu, consilier superior - Serviciul Resurse Umane si Salarizare.

Atribuțiile postului de consilier clasa I, grad profesional asistent:
  • Cunoaşte şi aplică întocmai legislaţia specifica activităţii de acordare a ajutoarelor de încălzire pentru toate tipurile de combustibili, a beneficiilor de asistenta sociala, precum si actele normative aprobate de Consiliul Local a Municipiului Galati;
  • Soluționeaza corespondența repartizată de șeful de serviciu cu respectarea termenelor legale în vigoare;
  • Primeste, verifică, certifică originalitatea actelor, monitorizează, înregistrează şi prelucrează solicitările privind acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei pentru toate tipurile de combustibili (energie termică, gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi și petrolieri) și pentru beneficiile de asistență socială reglementate conform legislației în vigoare și/sau aprobate prin Hotărârile Consilului Local;
  • Asigură activitatea de relaţii cu publicul şi colaborarea cu asociaţiile de proprietari din municipiul Galaţi, în vederea primirii şi prelucrării solicitărilor privind acordarea ajutoarelor de căldură si a beneficiilor de asistență socială cu respectarea termenelor impuse de legislatia in vigoare;
  • Duce la îndeplinire în termen și în mod corect sarcinile încredințate de șef serviciu;
  • Analizează şi verifică modul de respectare a condiţiilor de acordare a ajutoarelor de încălzire și a beneficiilor de asistență socială, în termenele legale;
  • Verifică titularii și membrii familiei solicitanti de ajutor pentru încălzirea locuintei pentru toate tipurile de combustibili, ajutorul financiar privind acordarea unui sistem de încălzire şi apă caldă, alternativ sistemului centralizat de termoficare, în sistemul informatic PatrimVen cu privire la conturile bancare, cuantumul veniturilor lunare/anuale ale acestora cât și a beneficiilor de asistență socială după caz;
  • Cunoaște, înregistrează, gestionează, efectueaza corectiile pentru datele introduse in programele informatice (ASINC, VMG_EXTENSIE, SFCN), suport aflat în gestionarea Primăriei Municipiului Galați și create de TCINF Galați și date in exploatare Directiei de Asistenta Sociala a Municipiului Galati;
  • Colaborarează cu furnizorii de servicii (S.C. Calorgal S.A Galati, ENGIE Galaţi, SC Furnizare Electrica SA, Enel Energie Muntenia SA, Poșta Română etc. ) şi Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Galaţi în vederea transmiterii situaţiilor centralizatoare potrivit Normelor Metodologice de Aplicare a O.U.G. nr. 70/2011 privind măsurile de protecţie socială în perioada sezonului rece și cu orice alte unități cu care Direcția de Asistență Socială a Municipiului Galați intră în contact, ce au legătură directă cu atribuțiile de serviciu, prin deplasări la sediul acestora;/li>
  • Întreţine relaţii de comunicare şi colaborare cu celelalte servicii/compartimente din cadrul direcției, pentru bunul mers al activităţii serviciului;
  • Contribuie în mod activ la îmbunătăţirea activităţii şi creşterea eficienţei în procesul de primire, prelucrare şi rezolvare a cererilor/dosarelor de solicitare a ajutoarelor de căldură si a beneficiilor de asistență socială;
  • Răspunde de corectitudinea și legalitatea tuturor documentelor întocmite;
  • Raspunde de îndeplinirea corecta și la timp a sarcinilor si atribuțiilor din prezenta fisa a postului;
  • Răspunde de respectarea legislatiei în vigoare, referitor la sarcinile de serviciu;
  • Răspunde de respectarea programului de lucru și utilizarea eficientă a fondului de timp;
  • Nu va întreprinde, nu va încuraja și nu va sprijini, în nicio situație, nici un demers a cărui finalitate ar putea să conducă la prejudicierea sub aspect economic, financiar, organizatoric sau de imagine și contribuie prin comportament, competenţă, eficienţă şi comunicare la imaginea publică a instituţiei;
  • Pentru orice situatie deosebită va interveni în zona sa de responsabilitate și va informa neconditionat șeful de serviciu;
  • Asigură păstrarea secretului profesional;
  • Identifică, evaluează și actualizează riscurile propriilor activități;
  • Efectuează sondaje, dupa caz, și anchete sociale și în funcție de situațiile constatate propun măsuri;
  • Îndosariază și arhivează actele pe categorii de documente;
  • Cunoaște şi respectă prevederile Regulamentului de ordine interioară, a Regulamentului de organizare şi funcţionare, a Codului de conduită a funcţionarului public a Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galați, precum şi a prevederilor legislaţiei specifice liberului acces la informaţiile de interes public (Legea nr. 544/2001);
  • Cunoaşte, respectă şi aplică normele de protecţie a muncii şi a normelor de prevenire şi stingere a incendiilor conform legislației în vigoare;
  • Îşi desfăşoare activitatea, în conformitate cu pregătirea şi instruirea sa precum şi cu instrucţiunile primite din partea angajatorului, astfel incât să nu se expună la pericol de accidentare sau imbolnavire profesională atât propria persoană, cât şi celelalte persoane participante la procesul de muncă;
  • Să utilizeze corect echipamentele de muncă cu care intră în contact;
  • Să nu procedeze la scoaterea din funcţiune, la modificarea , schimbarea sau înlăturarea arbitrară a dispozitivelor de securitate proprii, a echipamentelor de muncă utilizate;
  • Să îşi însuşească şi să respecte prevederile legislaţiei din domeniul securităţii şi sănătăţii în munca şi măsurile de aplicare a acestora;
  • Să comunice imediat angajatorului şi/sau lucrătorilor desemnaţi orice situaţie de muncă despre care au motive întemeiate să o considere un pericol pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor, precum şi orice deficienţă a sistemelor de protecţie;
  • Să aducă la cunoştinţa conducătorului locului de muncă şi/sau angajatorului accidentele suferite de propria persoană;
  • Să nu părăsească locul de muncă fără aprobarea conducătorului locului de muncă;
  • Să efectueze controlul medical periodic şi să informeze angajatorul imediat despre rezultatele controlului medical periodic;
  • Să coopereze cu angajatorul şi / sau cu lucrătorii desemnaţi, atât timp cât este necesar, pentru a face posibilă realizarea oricăror măsuri sau cerinţe dispuse de către inspectorii de muncă şi inspectorii sanitari, precum protecţia sănătăţii şi securităţii lucrătorilor;
  • Să coopereze, atât timp cât este necesar, cu angajatorul şi / sau cu lucrătorii desemnaţi, pentru a permite angajatorului să se asigure că mediul de munca şi condiţiile de lucru sunt sigure şi fără riscruri pentru securitate şi sănătate în domeniul său de activitate;
  • Să dea relaţiile solicitate de către inspectorii de muncă şi inspectorii sanitari;
  • Dacă starea de sănătate nu îi permite să desfăşoare sarcinile de muncă primite, să informeze imediat despre aceasta pe conducătorul locului de muncă şi să urmeze recomandările acestuia;
  • Încălcarea, cu vinovăţie, a îndatoririlor de serviciu atrage răspunderea administrativă, civilă sau penală, în condiţiile legii conform O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ;
  • Îndeplinește orice alte atribuții necesare bunei desfășurări a activității Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galați ce au legătură cu natura postului, în baza dispozitiilor directorului executive si altor sarcini şi atribuţii de serviciu stabilite legal de conducerea instituţiei.
Bibliografie:
  • Constituţia României, republicată;
  • Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ,cu modificările şi completările ulterioare - titlul I şi II ale părţii a VI-a;
  • Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 292/2011 a asistenţei sociale, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărârea nr. 797/2017pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare și funcționare ale serviciilor publice de asistență socială și a structurii orientative de personal – Anexa nr. 2;
  • Legea nr. 416/2001privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărârea de Guvern nr. 50/2011pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordonanţa Guvernului nr. 70/2011privind măsuri de protecție socială pe perioada sezonului rece, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărârea de Guvern nr. 920/2011privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor O.U.G. nr. 70/2011 privind măsuri de protecție socială pe perioada sezonului rece, cu modificările și completările ulterioare.
Tematică generală:
  • Constituţia României, republicată;
  • Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare - titlul I şi II ale părţii a VI-a;
  • Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Tematică specifica:
  • Legea nr. 292/2011 a asistenţei sociale, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărârea nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare și funcționare ale serviciilor publice de asistență socială și a structurii orientative de personal – Anexa nr. 2;
  • Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărârea de Guvern nr. 50/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordonanţa Guvernului nr. 70/2011 privind măsuri de protecție socială pe perioada sezonului rece, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărârea de Guvern nr. 920/2011 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor O.U.G. nr. 70/2011 privind măsuri de protecție socială pe perioada sezonului rece, cu modificările și completările ulterioare.

Tematica concursului de recrutare cuprinde bibliografia integral

Candidații vor avea în vedere la studierea actelor normative din bibliografia și din tematica stabilită în vederea susținerii concursului inclusiv republicările, modificările și completările acestora.

Afișat în data de 23.08.2021, la sediul și pe pagina de internet a Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galați.

Statistici

Vizitatori astazi: 0
Total vizitatori: 2

Ip: 44.204.218.79

Date contact
  • Adresa: str. Fraternitatii, nr. 1, Galați, Romania
  • Telefon: +40 0236/307729
  • Registratura, Relații cu Publicul: +40 0236/307740
  • Resurse Umane si Salarizare : +40 0236/307786
  • Indemnizatie si Alocatie de stat : +40 0236/307796
  • Fax: +40 0236/307799
  • Email: registratura_das@primariagalati.ro
© 2014. Primăria Municipiului Galaţi