DIRECTIA DE ASISTENTA SOCIALA A MUNICIPIULUI GALATI

Esti aici:

04/27/2022

Anunt concurs recrutare !!

  Direcția de Asistență Socială a Municipiului Galați organizează, concurs de recrutare pentru ocuparea pe durată nedeterminată a funcției publice de execuție vacante: " Consilier clasa I, grad profesional asistent - Serviciul Resurse Umane și Salarizare - Compartiment Monitorizare Asistenți Personali, Evidență și Plată Indemnizații Lunare;".

Cerințe de ocupare a postului:
  • studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul fundamental științe umaniste și arte, ramura de știință: teologie - specializarea teologie asistență socială; în domeniul fundamental științe sociale, ramura de știință: științe juridice, științe administrative, științe economice sau sociologie - specializarea asistență socială sau în domeniul fundamental științe inginerești;
  • minim 1 an vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice;
  • alte condiții specifice - nu este cazul.
   Candidații trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute de art. 465 din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția evaluării psihologice, respectiv:
  • are cetățenia română și domiciliul în România;
  • cunoaște limba română, scris și vorbit;
  • are vârsta de minimum 18 ani împliniți;
  • are capacitate deplină de exercițiu;
  • este apt din punct de vedere medical să exercite o funcție publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie;
  • îndeplinește condițiile de studii și vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcției publice;
  • îndeplinește condițiile specifice, conform fișei postului, pentru ocuparea funcției publice;
  • nu a fost condamnată pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție sau de serviciu, infracțiuni care împiedică înfăptuirea justiției, infracțiuni de fals ori a unei infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției publice, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  • nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcție publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârșit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condițiile legii;
  • nu a fost destituită dintr-o funcție publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
  • nu a fost lucrător al Securității sau colaborator al acesteia, în condițiile prevăzute de legislația specifică.
   Durata normală a timpului de lucru este de 8 ore/zi, respectiv 40 ore /săptămână. Concursul se desfășoară în 3 etape: selecția dosarelor, proba scrisă și interviul.
  Proba scrisă este programată la data de 30.05.2022, ora 10.00, la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galați, strada Fraternității nr. 1, bloc Șoim, iar interviul va avea loc într-un termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise.
   Dosarele de înscriere la concurs se depun la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galați din strada Fraternității nr. 1, bloc Șoim, la Serviciul Resurse Umane și Salarizare în termen de 20 de zile de la publicării anunțului de concurs pe site-ul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici și pe site-ul instituției, respectiv până la data de 16.05.2022.
  Dosarele de înscriere la concurs trebuie să conțină în mod obligatoriu documentele prevăzute la art. 49 din H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția diplomei de master și a adeverinței care să ateste starea de sănătate corespunzătoare pentru efort fizic, respectiv:
  • formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3; ( Descarca)
  • curriculum vitae, modelul comun european;
  • copia actului de identitate;
  • copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
  • copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei;
  • copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului;
  • cazierul judiciar;
  • declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.( Descarca)
  Adeverințele eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor care au un alt format decât cel prevăzut în Anexa nr. 2D din  H.G. nr. 611/2008 trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în Anexa nr. 2D și din care să rezulte cel puțin următoarele informații: funcția/funcțiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfășurării activității, vechimea în muncă acumulată, precum și vechimea în specialitatea studiilor.
  Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătății. Pentru candidații cu dizabilități, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverința care atestă starea de sănătate trebuie însoțită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condițiile legii.
  Copiile de pe actele prevăzute la art. 49 din H.G. nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici, cu modificările și completările ulterioare, precum și copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, dacă este cazul, se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
  Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire. În situația în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii și procedurii aprobate la nivel instituțional.

  Relații suplimentare se pot obține la sediul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galați, strada Fraternității nr. 1, bloc Șoim, Serviciul Resurse Umane și Salarizare, telefon 0236/307.786, e-mail: personal_das@primariagalati.ro,și pe site-ul   https://social.primariagalati.ro/, persoana de contact Elena - Corina Mihai, consilier superior - Serviciul Resurse Umane si Salarizare.

Atribuțiile postului de consilier clasa I, grad profesional asistent:
  • Verifică îndeplinirea condiţiilor legale de acordarea indemnizațiilor lunare, conform procedurilor prevăzute de lege sau, după caz, stabilite prin hotărâre a Consiliului Local, şi pregăteşte documentaţia necesară în vederea stabilirii dreptului la măsurile de asistenţă socială;
  • Întocmeşte deciziile de acordare/respingere sau, după caz, de modificare/suspendare/încetare a indemnizațiilor lunare;
  • Monitorizează indemnizațiile lunare aflate în propria administrare;
  • Urmăreşte şi răspunde de îndeplinirea condiţiilor legale de către persoanele îndreptăţite la indemnizațiile lunare;
  • Comunică beneficiarilor deciziile cu privire la drepturile şi facilităţile la care sunt îndreptăţiţi, potrivit legii;
  • Se asigură de existenţa la dosar a tuturor documentelor prevăzute de lege;
  • Întocmeşte, prelucrează, gestionează şi răspunde de dosarele personale ale asistenților personali;
  • Întocmeşte actele administrative privind modificarea, suspendarea şi încetarea contractelor individuale de muncă, precum şi acordarea tuturor drepturilor prevăzute de legislaţia muncii pentru asistenții personali;
  • Rezolvă în termenul legal sau stabilit de conducerea instituției, corespondența repartizată;
  • Întocmește și gestionează documentele de evidență a corespondenței, realizează lucrările repartizate cu respectarea conformității din punct de vedere al legalității și regularității, precum și a termenelor;
  • Participă la sesiuni de instruire, informare, perfecționare în domeniile de competență ale serviciului;
  • Ține evidenţa strictă a documentelor pe linia serviciului, păstrează caracterul acestora şi secretul datelor şi informaţiilor, conform legislaţiei în vigoare, precum şi a Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor);
  • Cunoaște și respectă prevederile Regulamentului de organizare și funcționare, Regulamentul Intern, Codul de conduită, precum și prevederile legislației specifice liberului acces la informații de interes public;
  • Cunoaște și aplică procedurile operaționale aplicabile atât la nivelul serviciului, cât și la nivelul instiuției;
  • Cunoaște, respectă și aplică normele de securitate și sănătate în muncă, normele de prevenire și stingere a incendiilor, normele privind situațiile de urgență, în vigoare;
  • Administrează resursele financiare și materiale pe care le are la dispoziţie;
  • Îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de reglementările legale în vigoare;
  • Îndeplineşte alte atribuţii stabilite de superiorul ierarhic sau de conducerea instituției.

Atribuții și răspunderi în domeniul securitații și sănătății în muncă în calitate de lucrător:
  • Să își desfășoare activitatea, cu pregătirea și instruirea sa, precum și cu instrucțiunile primite din partea angajatorului, astfel încât să nu se expună la pericol de accidentare sau îmbolnăvire profesională atât propria persoană, cât și celelalte persoane participante la procesul de muncă;
  • Să utilizeze corect echipamentele de lucru cu care intră în contact;
  • Să nu procedeze la scoaterea din funcțiune, la modificarea, schimbarea sau înlăturarea arbitrară a dispozitivelor de securitate proprie, a echipamentelor de muncă utilizate;
  • Să își însușească și să respecte prevederile legislației din domeniul securității și sănătății în muncă și măsurile de aplicare a acestora;
  • Să comunice imediat angajatorului și/sau lucrătorilor desemnați orice situație de muncă despre care au motive întemeiate să o considere un pericol pentru securitatea și sănătatea lucrătorilor, precum și orice deficientă a sistemelor de protecție;
  • Să aducă la cunoștință conducătorului locului de muncă și/sau angajatorului accidentele suferite de propria persoană;
  • Să coopereze cu angajatorul și/sau cu lucrătorii desemnați, atât timp cât este necesar, pentru a face posibilă realizarea oricăror măsuri sau cerințe dispuse de către inspectorii de muncă și inspectorii sanitari, precum protecția sănătății și securității lucrătorilor;
  • Să coopereze, atât timp cât este necesar, cu angajatorul și /sau cu lucrătorii desemnați, pentru a permite angajatorului să se asigure că mediul de muncă și condițiile de lucru sunt sigure și fără riscuri pentru securitate și sănătate în domeniul său de activitate;
  • Să dea relațiile solicitate de către inspectorii de muncă și inspectorii sanitari;
  • Să nu părăsească locul de muncă fără aprobarea conducătorului locului de muncă;
  • Să efectueze controlul medical periodic și să informeze angajatorul imediat despre rezultatele controlului medical periodic;
  • Dacă starea de sănătate nu îi permite să desfășoare sarcinile de muncă primite, să informeze imediat despre aceasta pe conducătorul locului de muncă și să urmeze recomandările acestora.

Bibliografie:
  • Constituţia României, republicată;
  • Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare - titlul I şi II ale părţii a VI-a;
  • Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000, privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 202/2002, privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 53/2003, Codul muncii, (R2), cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea - cadru nr. 153/2017, privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice;
  • Legea nr. 448/2006, privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărârea de Guvern nr. 268/2007, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 292/2011 - asistenţei sociale, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Hotărârea de Guvern nr. 905/2017, privind registrul general de evidenţă a salariaţilor;
  • Hotărârea de Guvern nr. 250/1992, privind concediul de odihnă și alte concedii ale salariaților din administrația publică, din regiile autonome cu specific deosebit și din unitățile bugetare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2003, privind protecția maternității la locurile de muncă, cu modificările și completările ulterioare;
  • Hotărârea de Guvern nr. 797/2017, pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare și funcționare ale serviciilor publice de asistență socială și a structurii orientative de personal.
Tematică generală:
  • Constituţia României, republicată;
  • Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare - titlul I şi II ale părţii a VI-a;
  • Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Tematică specifică:
  • Legea nr. 53/2003, Codul muncii, (R2), cu modificările și completările ulterioare:
    Titlul II – Contractul individual de muncă
    Titlul III - Timpul de muncă și timpul de odihnă
    Titlul IV – Salarizarea
    Titlul V – Sănătate și securitate în muncă
    Titlul VIII – Contractul colectiv de muncă
    Titlul IX – Conflictele de muncă
    Titlul XI - Răspunderea juridică
    Titlul XII – Jurisdicția muncii;
  • Legea - cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice:
    Capitolul II – Salarizarea
    Capitolul III – Alte dispoziții
    Capitolul IV – Dispoziții tranzitorii și finale;
  • Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare:
    Capitolul II Drepturile persoanelor cu handicap
    Capitolul III Servicii și prestații sociale
    Capitolul IV Accesibilitate
    Capitolul V Orientare, formare profesională, ocupare și angajare în muncă
    Capitolul VI Încadrarea în grad de handicap
    Capitolul VIII Finanțarea sistemului de protecție a persoanelor cu handicap;
  • Hotărârea de Guvern nr. 268/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările şi completările ulterioare:
    Capitolul II Drepturile persoanelor cu handicap
    Capitolul III Servicii și prestații sociale
    Capitolul IV Orientare, formare profesională, ocupare și angajare în muncă
    Capitolul V Încadrarea în grad de handicap
    Capitolul VI Finanțarea sistemului de protecție a persoanelor cu handicap;
  • Legea nr. 292/2011 - asistenţei sociale, cu modificările şi completările ulterioare:
    Capitolul II Sistemul de beneficii de asistență socială
    Capitolul III Sistemul de servicii sociale
    Capitolul IV Măsuri integrate de asistență socială
    Capitolul V Construcția instituțională a sistemului național de asistență socială, Secțiunea a 2 - a Nivelul local;
  • Hotărârea de Guvern nr. 905/2017 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor;
  • Hotărârea de Guvern nr. 250/1992 privind concediul de odihnă și alte concedii ale salariaților din administrația publică, din regiile autonome cu specific deosebit și din unitățile bugetare, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
  • Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2003 privind protecția maternității la locurile de muncă, cu modificările și completările ulterioare;
  • Anexa nr. 2 din Hotărârea de Guvern nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor - cadru de organizare și funcționare ale serviciilor publice de asistență socială și a structurii orientative de personal.

Tematica concursului de recrutare cuprinde bibliografia integral.

Candidații vor avea în vedere la studierea actelor normative din bibliografia și din tematica stabilită în vederea susținerii concursului inclusiv republicările, modificările și completările acestora.

Afișat în data de 27.04.2022, la sediul și pe pagina de internet a Direcției de Asistență Socială a Municipiului Galați.

Statistici

Vizitatori astazi: 0
Total vizitatori: 2

Ip: 18.216.32.116

Date contact
  • Adresa: str. Fraternitatii, nr. 1, Galați, Romania
  • Telefon: +40 0236/307729
  • Registratura, Relații cu Publicul: +40 0236/307740
  • Resurse Umane si Salarizare : +40 0236/307786
  • Indemnizatie si Alocatie de stat : +40 0236/307796
  • Fax: +40 0236/307799
  • Email: registratura_das@primariagalati.ro
© 2014. Primăria Municipiului Galaţi