DIRECTIA DE ASISTENTA SOCIALA A MUNICIPIULUI GALATI


Ajutorul social


VENITUL MINIM GARANTAT reprezintă o formă de protecție socială și se asigură prin acordarea unui ajutor financiar lunar pentru persoanele singure și familiile fără venituri cf Legii 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare; Dosarul se întocmește în cadrul compartimentului, situațiile fiind transmise către Agenția Județeană pentru Plăți si Inspecție Socială, care efectuează plățile.

NIVELUL LUNAR AL VENITULUI MINIM GARANTAT:

  • PERSOANA – 142 LEI
  • FAMILIA COMPUSA DIN 2 PERSOANE – 255 LEI
  • FAMILIA COMPUSA DIN 3 PERSOANE – 357 LEI
  • FAMILIA COMPUSA DIN 4 PERSOANE – 442 LEI
  • FAMILIA COMPUSA DIN 5 PERSOANE – 527 LEI
  • FAMILIA COMPUSA DIN 6 PERSOANE – 564 LEI
  • FAMILIA COMPUSA DIN 7 PERSOANE – 600 LEI
  • FAMILIA COMPUSA DIN 8 PERSOANE – 637 LEI
  • FAMILIA COMPUSA DIN 9 PERSOANE – 673 LEI
  • FAMILIA COMPUSA DIN 10 PERSOANE –710 LEI

CUANTUMUL AJUTORULUI SOCIAL se stabilește ca diferență între nivelurile lunare al venitului minim garantat și venitul net lunar al familiei sau persoanei singure, rezultat din fișa de calcul, de către persoanele din cadrul serviciului public de asistență socială pe baza datelor din cerere și din declarația pe propria răspundere, din actele doveditoare depuse de solicitant, precum și a celor rezultate din ancheta socială.

Dovada privind componența familiei se face cu următoarele acte, în copie:

  • buletinul de identitate, cartea de identitate sau cartea de identitate provizorie, aflate în termenul de valabilitate, în cazul cetățenilor români;
  • documentul de identitate, pașaport sau, după caz, permis de ședere temporară, permis de ședere permanentă, cartea de rezidență, cartea de rezidență permanentă, eliberate de autoritățile române competente, aflate în termenul de valabilitate, în cazul cetățenilor străini sau apatrizi.
  • certificatele de naștere ale copiilor;
  • livretul de familie;
  • certificatul de căsătorie;
  • hotărârea definitivă de încuviințare a adopției, de plasament familial al minorului, potrivit legii;
  • actul din care să rezulte calitatea solicitantului de tutore sau curator;
  • acte din care să rezulte că un membru al familiei urmează o formă de învățământ ;
  • acte din care să rezulte încadrarea, potrivit legii, în categoria persoanelor cu handicap accentuat sau grav ori în gradul I sau II de invaliditate, pentru persoanele aflate în întreținere;
  • după caz, alte acte doveditoare privind componența familiei.

Persoanele APTE DE MUNCA ce nu realizează venituri din salarii sau din alte activități trebuie să prezinte:

  • adeverință că sunt în evidenta agențiilor teritoriale pentru ocuparea forței de muncă, pentru încadrare în muncă, și nu au refuzat un loc de muncă
  • adeverință privind participarea la serviciile pentru stimularea ocupării și de formare profesională oferite de aceste agenții
  • adeverința de la ADMINISTRATIA FINANCIARA pentru anul în curs și anul anterior depunerii dosarului, dovada că nu realizează venituri (se prezinta din 3 în 3 luni);
  • CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALA – eliberat de Direcția de Taxe și Impozite Locale (dovada achitării datoriilor față de bugetul local).
  • PERSOANELE INAPTE DE MUNCA - vor prezenta acte doveditoare din care să reiasă incapacitatea de muncă sau pierderea totala (parțială) a capacitații de muncă - (certificat de încadrare in grad de handicap, adeverința eliberata de medicul specialist, certificat medical de constatare a capacitații de muncă emis de medicul expert al asigurărilor sociale din cadrul Casei Județene de Pensii si alte drepturi de asigurări sociale).

SUSPENDARE PLATA AJUTOR SOCIAL

Dreptul la ajutorul social, respectiv plata acestuia se suspendă pentru întreaga familie sau, după caz, pentru persoana singură, prin dispoziție scrisă a primarului, începând cu luna următoare celei în care s-au constatat următoarele situații:

  • dacă nu prezintă lunar adeverința eliberată de agenția teritorială pentru ocuparea forței de muncă, prevăzută la art. 11 alin. (4)
  • dacă refuză nejustificat efectuarea acțiunilor sau lucrărilor de interes local ;
  • când se constată că dreptul la ajutorul social a fost stabilit pe baza unor date eronate privind componența familiei sau veniturile realizate ori pe parcursul acordării au intervenit modificări ale acestora;
  • dacă nu depune, din 3 în 3 luni, declarația însoțită de o adeverință eliberată de autoritatea competentă cu privire la veniturile realizate supuse impozitului pe venit.
  • când agenția teritorială constată, că s-a stabilit un cuantum eronat al ajutorului social
  • în situația în care timp de 3 luni consecutive se înregistrează mandate poștale returnate pentru titularul ajutorului social
  • în situația în care, în urma verificărilor efectuate se constată că nu sunt respectate condițiile de acordare a dreptului la ajutorul social.

RELUARE PLATA AJUTOR SOCIAL

Reluarea plății ajutorului social se face prin decizie a directorului agenției teritoriale, începând cu luna următoare celei în care s-au îndeplinit condițiile prevăzute de lege.

INCETARE PLATA AJUTOR SOCIAL

Dreptul la ajutorul social, respectiv plata acestuia încetează începând cu luna următoare celei în care a fost constatată una dintre următoarele situații:

  • dacă veniturile nete lunare ale familiei sau ale persoanei singure depășesc nivelurile prevăzute de lege;
  • dacă plata ajutorului social a fost suspendată și în termen de 3 luni de la data suspendării plății nu au fost depuse documentele prevăzute de lege și nu au fost efectuate acțiunile sau lucrările de interes local;
  • dacă în urma verificării se constată că beneficiarul nu mai îndeplinește condițiile prevăzute de lege;
  • dacă pe parcursul acordării dreptului la ajutor social, beneficiarii refuză să furnizeze informații cu privire la membrii familiei sau veniturile realizate.

Cadru legislativ în vigoare

  • Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu prevederile H.G. nr.50/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat;
  • O.U.G. nr.57/2009 pentru modificarea Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat;
  • H.G. nr.1225/2011 pentru stabilirea salariului de bază minim brut în tara garantat în plată;
  • Ordinului Ministrului Muncii, Familiei și Protecției Sociale nr.1474/2011;
  • O.U.G.nr.124/2011 pentru modificarea și completarea unor acte normative care reglementează acordarea de beneficii de asistență socială, coroborate cu prevederile H.G. nr.57/2012 pentru modificarea și completarea Normelor Metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat aprobate prin H.G. nr.50/2011, a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor O.U.G. nr.111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor, aprobate prin H.G.nr. 52/2011, și a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, aprobate prin H.G.nr.38/2011;
  • H.G. nr.225/2012 pentru modificarea anexelor nr.1 și 2 la Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, aprobate prin H.G. nr.50/2011;
  • Legea nr.166/2012 privind aprobarea O.U.G. nr.124/2011 pentru modificarea și completarea unor acte normative care reglementează acordarea de beneficii de asistență socială;
  • H.G. nr.1291/18.12.2012 pentru modificarea și completarea Normelor Metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat.
  • O.U.G. nr. 42 din 15/05/2013 pentru modificarea și completarea Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, precum și pentru modificarea Legii nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei.

ACTE NECESARE PENTRU AJUTORUL SOCIAL

Statistici

Vizitatori astazi: 0
Total vizitatori: 2

Ip: 3.139.104.214

Date contact
  • Adresa: str. Fraternitatii, nr. 1, Galați, Romania
  • Telefon: +40 0236/307729
  • Registratura, Relații cu Publicul: +40 0236/307740
  • Resurse Umane si Salarizare : +40 0236/307786
  • Indemnizatie si Alocatie de stat : +40 0236/307796
  • Fax: +40 0236/307799
  • Email: registratura_das@primariagalati.ro
© 2014. Primăria Municipiului Galaţi